Za co kochamy czekoladki reklamowe?
Czekolada jest nie tylko słodka, ale ma również niezwykły smak i jest kochana przez wielu ludzi na świecie. Każdego roku czekoladki reklamowe są produkowane w ilości przekraczającej kilka miliardów sztuk są one dostępne w sprzedaży w wielu różnych postaciach. Jak są produkowane czekoladki reklamowe i co decyduje o tym, że mają tak wyborny smak?
Czekolada jest uzyskiwana w procesie fermentacji ziaren kakao. Są one następnie suszone i mielone. Drzewa kakaowe mają strąki, niosących od 20 do 50 ziaren kakao. Interesujące jest to, że nie wszystkie ziarna kakaowe mają ten sam smak. Najlepsze drzewa kakaowe rosną bowiem w Nigerii, Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej, czyli tam, gdzie klimat jest ciepły i wilgotny.
Czekolada grała również ciekawą rolę w kulturze Azteków. Jej nazwa pochodzi bowiem od słowa, które w wolnym tłumaczeniu oznacza gorzką wodę. Prawdopodobnie dlatego, że był to wówczas gorzki napar, mieszany z wieloma różnymi przyprawami, w tym papryczkami chilli i mąką kukurydzianą, a także grzybkami halucynacyjnymi. Aztekowie wierzyli również w to, że ziarna kakaowca były źródłem mądrości i mocy, a każdy, kto je zjadł, to miał zagwarantowane miejsce w raju. Ziarna kakaowe były również stosowane jako jedna z walut przez Azteków.
Obecnie czekoladki reklamowe pełnią bardziej funkcję prestiżową, niżby miały być zastępczym środkiem płatniczym. To, co przemawia za jej spożywaniem, to oprócz walorów smakowych, również fakt, że słodycze reklamowe z czekolady są bardzo dobrym źródłem energii, które jest często stosowane przez sportowców w celu przywrócenia prawidłowego poziomu węglowodanów po męczącym treningu. Mimo że czekoladki reklamowe są bogate w tłuszcze, to jednak czekolada nie podnosi poziomu cholesterolu we krwi. Teobromina, pobudzający składnik, który można znaleźć w czekoladzie, może zwiększyć niski poziom cukru w organizmie ludzkim. Czekolada nie będzie również powodować bólu głowy lub trądziku, jak wielu niesłusznie w to wierzy. Czekoladki reklamowe również rzadko wywołują reakcje alergiczne.
Aby docenić wszystkie ukryte w czekoladkach reklamowych zalety, należy dokładnie poznać wszelkie dostępne smaki i rodzaje. Pamiętając jednocześnie o tym, że w odróżnieniu od innych słodyczy reklamowych, czekoladki są pożądane przez wszystkich klientów. Tego samego niestety nie można powiedzieć o tanich i chińskich gadżetach reklamowych, które niestety w dalszym ciągu są głównym narzędziem promocji dla wielu firm, również tych z dużymi budżetami przeznaczonymi na marketing.
Za co kochamy czekoladki reklamowe?
by
Tags:
Dodaj komentarz