Pozycjonowanie, jeśli nie jest przeprowadzone w sposób profesjonalny i rzetelny, niesie ze sobą wiele pułapek. Warto więc powierzyć ten proces zaufanej firmie i specjalistom, którzy z pewnością unikną najpopularniejszych błędów.
A o to kilka nich:
-
Nieefektywne słowa kluczowe – czyli wybranie takich fraz, które nie są wpisywane w wyszukiwarkę. Mogą to być wyrażenia zbyt ściśle związane z daną branżą, słownictwo fachowe lub nieumiejętne połączenie pojedynczych słów we frazę zdaniową.
-
Wybór zbyt ogólnych fraz, nasuwających zbyt wiele skojarzeń – niezbyt precyzyjne określenie danego produktu/usługi. Pozycjonowanie pojedynczych, bardzo ogólnych słów, jest poza tym niezmiernie trudne i praktycznie nie daje możliwości osiągnięcia wyników na pierwszej stronie.
-
Zbyt agresywne pozycjonowanie dopiero co powstałych serwisów – budzi to brak zaufania i pozwala podejrzewać, że pozycjonerzy posunęli się do metod nieetycznych. Wszelkie podejrzane działania mogą sprawić, że na nowo powstały serwis zostanie założony filtr obniżający jego ranking. W skrajnych przypadkach strona może być zbanowana, czyli całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania.
-
Nieprawidłowa optymalizacja serwisu – brak dostosowania stron z indeksu głównego i uzupełniającego. Tylko doświadczony pozycjoner zadba o dobry układ serwisu i właściwe treści na podstronach, dzięki czemu będą one widoczne dla wyszukiwarek.
-
Pozycjonowanie wyłącznie w oparciu o tzw. kupowanie linków lub tzw. masowa lub hurtowa wymiana linków. Należy pamiętać, że najbardziej wartościowe są linki prowadzące do naszej strony z pokrewnych tematycznie serwisów.